THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Tuesday, 30 October 2012

Abang Angkat :)


Mohd Zulfadzlie Ikhwan 



Assalammualaikum , hellow ,  Heee~~ Hari ni nak cerita pasal abang angkat , cerita pasal cinta sudah tamat , cerita cerita sedih macam tu harus tamat ,now nak cerita bahagia pula . :) . Sebenarnya dah lama nak cerita pasal dia , macam mana kenal ,then kawan and now jadi adik angkat dia pula . Haiisshh , macam mimpi pun ada . Aku story pasal abang angkat aku bukan sebab aku dah jatuh cinta kat dia , bukan bukan . Aku tulis sebab aku rasa memang kena cerita lagi pun dia abang angkat aku , so tak salah nak cerita pasal dia . Okey , Malas nak cakap intro banyak banyak ,baca la sendiri story ni k . :D
   
Masa mula mula masuk sekolah dulu , aku bukan a  budak perempuan yang ada rupa , nak kata hodoh pun ada ,Tak pandai bergaya pula tu , pakai bedak ? , hermm , haram sekali . dah tu tak de sape nak kenal , haha . Dalam kisah macam tu , aku mase kecik kecik memang aktif sukan , suka lumba lari (sebab tu hitam ) . Masa sekolah rendah dulu pernah la wakil sekolah tapi sampai situ je la , pastu dah tak masuk , pencen kunun nya. :p .
   
Mula dari form 1 , aku aktif juga dalam sukan tu pun sebab kawan satu sekolah satu sukan dengan aku dulu yang ajak . Aku masuk acara lumba lari je so mula dari hari tu la FIRSTIME aku nampak dia (abg angkat ) . Hati pun cakap Hensemnya  mamad tu . Haiisshh , sukanya tengok muka dia . Cair sekejap  . :) . Sejak dari hari tu aku suka dia , Sejak dari hari tu jugak aku amek tahu pasal dia . Balik rumah terus tanya akak ,  . Owh , dia hot stuff . Anak cikgu . Ramai peminat . Makwe pun ramai :3 . Start dari hari tu aku terus tukar perasaan cinta jadi minat je . Aku tahu sekeras mana pun aku kejar dia , tak kan dapat , makwe dia cantik cantik . Aku ? rupa pun tak de .
   
Waktu kelas dia sebelah pagi , aku pula sebelah petang . Memang jarang la nak jumpa dia ni . Pada suatu petang tu , masa tu semua pelajar tengah sembahyang jemaah ramai ramai kat surau kebetulan plak masa tu aku tak boleh sembahyang . hehe . Tibe tibe dia lalu , wah , Aku curi curi tengok .Sambil tengok dia  " Hensemnye dia ni , dah la smart , kalau dapat jadi kawan  dia kan seronok , bahagia hidup '' . sengeh sorang sorang . Balik rumah macam biasa la berangan .
   
Tapi siapa la sangka , mimpi jadi kenyataan . Bila orang yang selama ni kita minat jadi abang angkat . :) Bantuan dari laman sesawang .haha . Start dari form 4 aku jadi adik angkat dia ,Dia yang minta plak tu ,Heee~~ . okey la . Dari situ la mula kenal dia , memang la aku suka dia , tapi aku jual mahal sikit , layan dia pun kasar , tak de nye nak manje manje , lembut lembut , lagi pun masa tu dia ada makwe , cakap tak de makwe , Dah sah player . hisshh . !
     
Sebenarnye kan memang aku ada perasaan kat dia , tapi setiap kali aku mula suka dia  , mesti aku teringat kisah n perangai lama dia . Takut di kecewakan , so aku rasa better sekarang ni aku dengan dia jadi adik n abang , hubungan ni lagi kekal kut . Aku pun tak nak kehilangan dia , dia je la satu satunye lelaki yang aku ada sekarang ni . Dia la tempat aku ngadu bergurau, kalau dia tinggalkan aku , aku tak tahu nak cakap ape dah . Mungkin dah tak de jodoh . Kena la redha . Dia je la satu satunya  lelaki yang betul betul aku minat , aku dapat . Kalau lelaki lain jangan la harap aku dapat kenal .

ABANG ,

adik harap sangat kalau satu hari nanti abang dah jumpa kekasih sejati , tolong la jangan pernah tinggalkan adik . Adik dah tak de lelaki lain , ade abang je . Adik tak minta lebih lebih , adik cuma minta layan adik macam biasa , macam sebelum abang ada makwe . Adik nak cakap terima kasih kat abang sangat sangat sebab cari adik semula , ye lepas hampir setahun kita tak berhubung, terima kasih hari tu add adik semula , memang adik tunggu sangat saat tu. Terima kasih selama ni jaga adik , dah anggap adik sebagai adik abang . Adik memang tak de abang kandung , adik cuma ada abang angkat , and abang angkat adik tu cuma abang . Adik tak tahu abang ada adik angkat lain k tak , adik pun tak tahu  adik ni , adik angkat abang yang keberapa , tapi adik tak kisah , yang penting abang dah layan adik dengan baik. Terima kasih sebab terima adik, Abang wan  . :)
   

0 comments: